اساسنامه صندوق نوآوری و شكوفایی تصویب و ابلاغ شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ، صندوق نوآوری و شكوفایی دارای شخصیت حقوقی استقلال استخدامی و اداری و مالی و معاملاتی براساس تمهیدات و مصوبات هیئت امنا و زیر نظر رئیس جمهور( رئیس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) به مدت نامحدود تشكیل و با رعایت این اساسنامه به منظور كمك به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان اداره می‌شود.

براین اساس، به منظور كمك به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تكمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و كاربردی نمودن دانش از طریق ارائه كمك ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شركت‌ها و موسسات دانش بنیان، صندوق نوآوری و شكوفایی كه از این پس صندوق نامیده می‌شود تشكیل و طبق مفاد این اساسنامه فعالیت می‌كند.

** موضوع فعالیت صندوق نوآوری و شكوفایی

موضوع فعالیت صندوق نوآوری و شكوفایی، برآورد منابع مالی مورد نیاز و تامین آن از طریق منابع دولتی، بودجه‌های سنواتی، اخذ كمك، سود سرمایه‌گذاری و كارمزد تسهیلات، درآمد حاصل از سرمایه گذاری و سپرده گذاری وجوه مازاد صندوق و سایر منابع در راستای اهداف صندوق، دریافت هرگونه تسهیلات و جلب مشاركت حسب مورد از بانك ها و موسسات مالی و اعتباری و بررسی وضعیت مالی و اقتصادی شركت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان به منظور اعطای تسهیلات است.

** سرمایه و منابع صندوق نوآوری و شكوفایی

سرمایه اولیه صندوق، مبلغ سی هزار میلیارد ریال است كه از طریق حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی یا سایر منابع در حداكثر سه سال ، تامین و پرداخت خواهد شد.

منابع مالی صندوق نوآوری و شكوفایی، كمك های دولت مندرج در بودجه سالانه كل كشور، كمك و سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی و شركتهای دولتی وابسته و تابع، نهادهای عمومی غیردولتی و شهرداریها و شركت‌های وابسته و تابع، سود و كارمزد تسهیلات و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری وجود مازاد صندوق و سایر منابع در راستای اهداف صندوق است.

**اركان صندوق

بر این اساس، اركان صندوق نوآوری و شكوفایی شامل؛ هیئت امنا، هیئت مدیره، مدیرعامل، رئیس هیئت عامل (رئیس صندوق) و بازرس است.

همچنین رئیس جمهور(رئیس هیئت امنا)،معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس كل بانك مركزی، رئیس بنیاد ملی نخبگان، سه نفر با انتخاب رئیس جمهور، اعضای هیئت امنای صندوق هستند.

براساس این اساساسنامه، هیئت عامل صندوق مركب از پنج نفر است كه به پیشنهاد رئیس هیئت امنا و تصویب هیئت امنا با حكم رئیس هیئت امنا منصوب می شوند.

همچنین رئیس هیئت عامل كه بالاترین مقام اجرایی صندوق است، از بین اعضای هیئت عامل یا خارج از آن با پیشنهاد رئیس هیئت امنا و تصویب هیئت امنا انتخاب و با حكم رئیس هیئت امنا منصوب می شود.

بر این اساس، گزارش سالانه بازرس قانونی باید حداقل ده روز قبل از تشكیل جلسه هیئت امنا ارائه شود. انحلال و تسویه صندوق با پیشنهاد رئیس هیئت امنا و تایید هیئت امنا و تصویب هیئت وزیران انجام می‌شود و اموال آن متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

هیئت عامل ظرف شش ماه پس از ابلاغ این اساسنامه، آیین‌نامه‌های مربوط (نظیر استخدامی، اداری، مالی و معاملاتی) را تهیه و برای تصویب به هیئت امنا تسلیم می‌كند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

سیام**1053





:: برچسب‌ها: عکاسی , مرخصی , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: